Projekts "Uzturēšanās radošajā darbnīcā Cité internationale des arts Parīzē 2025.gadā"

ALISE ZARIŅA
Uzturēšanās radošajā darbnīcā Cité internationale des arts Parīzē 2025.gadā
FILMU MĀKSLAS NOZARE. 2024.gada 3.projektu konkurss
2 012.00 EUR
04.03.2025
30.04.2025

Projekta apraksts

Esmu apstiprināta dalībai LR Kultūras ministrijas izsludinātajā konkursā "Par iespēju pretendēt uz radošo darbnīcu Cité Internationale des Arts Parīzē 2025. gadā” laika periodā no 2025. gada marta līdz aprīlim. Radošā stipendija ļaus pilnvērtīgi izmantot radošās darbnīcas un lokālās vides iespējas, strādājot pie scenārija, veicot izpēti, sadarbojoties ar Parīzes kino un kultūras profesionāļiem, ar Cité rezidējošajiem kino veidotājiem, apmeklējot kultūras notikumus, kā arī izmantot vietējos kino resursus. Trīs mēneši ir aptuvenais laiks, kurā redzu iespēju izstrādāt scenārija pirmo versiju filmai ar pagaidu nosaukumu "Tagad viņa raud", attiecīgi 2025. gada sākumā varu veikt sagatavošanās darbus un iesākt scenāriju tā, lai divu mēnešu intensīvā darbā to varētu izstrādāt. Tas nozīmē, ka liela daļa laika rezidencē tiktu veltīta pašai rakstīšanai, taču tai pat laikā varu veikt izpēti, gan apmeklējot Parīzes sinematēkas bibliotēku un izmantojot tās resursus, kā arī citas ar kino saistītas kultūrtelpas, kas Parīzē pieejamas plašā klāstā. Šajā periodā plānoju apmeklēt arī vairākus kinofestivālus, tostarp Starptautisko sieviešu kino festivālu (Festival International de Films de Femmes) aprīļa sākumā, kā arī Cinéma du Réel festivālu marta beigās, un iespēju robežās atjaunot un veidot kontaktus ar Francijas kino industrijas pārstāvjiem, tostarp meklējot projektam konsultantus, nākotnes kopproducentus, kā arī izplatītājus. Latvijas kino veidotāji ne reizi vien ir veidojuši veiksmīgas sadarbības ar Franciju, un kā cilvēks, kurš bijis saistīts ar šo valsti un brīvi runā tās valodā, es šo sadarbību redzu kā sev vēlamu un potenciāli rezultatīvu.
Projekta mērķis ir uzturēšanās Cité Internationale des Arts rezidencē Parīzē, pilnvērtīgi strādājot pie scenārija. Īstermiņa mērķis ir radīt pirmo scenārija versiju, ilgtermiņa - izmantot šo iespēju, lai radītu gala scenāriju pilnmetrāžas filmai, kuru pieteikt nākamajam NKC ražošanas konkursam. Papildu mērķi ir nodibināt kontaktus ar industrijas pārstāvjiem, izmantot Parīzes kultūras iespējas, lai pašizglītotos un padziļināti pētītu sev interesējošās tēmas, saistībā ar projektu, piemēram, piesakoties atsevišķām darbnīcām (ateliers) un veicot izpēti Sinematēkā un citur.
Uzturēšanās darbnīcā primāri paredz darbu pie rakstīšanas, apvienotu ar izpētes darbu. Attiecīgi plāns ietver intensīvas rakstīšanas sesijas, veltot rakstīšanai 3 - 8 stundas dienā, izpēte, kā arī papildu pasākumu un kultūrvietu apmeklējumi. Precīzs plāns tiks izstrādāts nākot tuvāk, bet jau tagad varu iezīmēt 22.-29. martu kā Cinéma du Réel festivāla filmu un pasākumu apmeklējumu, un 4. -12. aprīli kā Festival International de Films de Femmes apmeklējumu.
Tiks izstrādāta kvalitatīva pilnmetrāžas scenārija pirmā versija, kam varēs piesaistīt konsultantus, un ko iesniegt dažādos konkursos un kas kalpos kā galvenais atspēriena punkts turpmākajam darbam ar scenāriju un vēlāk ar filmu.
Alise Zariņa ir kino režisore un kino kritiķe, publicējusies Latvijas medijos, kā arī kā režisore un scenāriste uzņēmusi filmas "Blakus", "Divas strīpiņas", "SavĀdā", daudzsēriju filmu "Asistente", un patlaban strādā pie noslēdzošā posma filmā "Nospiedumi", kas izstrādāta Torino Extended scenāriju programmā un prezentēta "Black Nights" festivālā sadaļā "Works in Progress". Saņēmusi Lielo Kristapu par labāko scenāriju un labāko studentu filmu, Latvijas PEN balvu par iesaisti un aktīvismu sociāli nozīmīgās tēmās, kā arī vairākas reklāmas festivāla Adwards balvas par radošiem darbiem reklāmā.
Plānotā mērķauditorija ir pirmāri Latvijas kinoskatītāji, sekundāri - starptautisku festivālu apmeklētāji, kam filma būtu paredzēta, attiecīgi, strādājot pie scenārija, par šo auditoriju jau, protams, tiktu domāts.