Projekts "Jaundarbs ansamblim trio "Metamorfoze""

MADARA PĒTERSONE
Jaundarbs ansamblim trio "Metamorfoze"
Mērķprogrammma "LATVIEŠU ORIĢINĀLMŪZIKA"
939.00 EUR
01.01.2024
30.09.2024

Projekta apraksts

Projekta mērķis ir radīt jaundarbu ansamblim "Trio Metamorfoze" - divām flautām, klavierēm un elektronikai. Hronometrāža 15 minūtes. Skaņarbu iecerēts pirmatskaņot flautu mūzikas festivālā "La Côte Flute" Šveicē. Skaņdarbs taps sadarbībā ar ansambļa "Trio Metamorfoze" mūziķēm, kura sastāvā spēlē Zane Rubesa, Zane Jurevica, Liene Dobičina. Šī nav pirmā mana un ansambļa savstarpējā sadarbība. Esmu ansamblim radījusi jau vairākus darbus un mums izveidojusies laba profesionālā sadarbība, kas ar katru skaņdarbu veicina arī gala rezultāta kvalitāti un daudzveidību. Viena no ansambļa interesēm ir sadarboties ar komponistiem, gan latviešu, gan ārzemju, un rosināt radīt skaņdarbus šim sastāvam, kā arī papildināt flautas mūzikas repertuāru. Ansamblis regulāri uzstājas koncertos un šos skaņdarbus iekļauj savās programmās, tādējādi veicinot radīto kompozīciju dzīvotspēju prezentējot to dažādai publikai.
1) Projekta mērķis ir radīt skaņdarbu, kas tiks pirmatskaņots "La Côte Flute" festivālā Šveicē nākošajā gadā. Festivāls ir starptautisks un ar savu prestižu, tāpēc festivālā iekļautajai programmai, tai skaitā manam skaņdarbam, būs iespēja sevi prezentēt plašākai auditorijai un atskaņotājmāksliniekiem, kas varētu būt ieinteresēti iepazīt jaunu mūziku un potenciāli izvēlēties to arī savam repertuāram. 2) Radīt jaundarbu tieši šim - mazāk tipiskajam, bet tembrāli ļoti veiksmīgajam instrumentālajam sastāvam. Manis radītā kompozīcija būs arvien jauna šī sastāva iespēju eksplorācija apvienojumā ar jau esošajām iestrādnēm. 3) Ilgtermiņā, protams, vēlos lai šis darbs turpinātu skanēt koncertos.
Skaņdarba pirmatskaņojums plānots "La Côte Flute" festivālā Šveicē 2024. gada oktobrī. Tomēr pastāv iespēja, ka darbs tiek atskaņots arī ātrāk kāda koncerta ietvaros. Darbs pie skaņdarba radīšanas notiks no šī gada 15.decembra līdz 2024. gada 1.martam. Pēc tam notis nodotas mūziķēm, tikšanās mēģinājumos un darba sagatavošana atskaņošanai.
Projekta rezultātā taps kompozīcija, kas būs vairākās daļās, domājams 3 vai 4 daļās. Kā viena liela kompozīcija tā būs vienota, tomēr katru daļu varētu izpildīt arī atsevišķi. Vēlos iekļaut tādu daļu, kas ir tikai flautām/flautai un elektronikai. Projekta rezultātā vēlos radīt skaņdarbu, kam piemīt tehniskā, mākslinieciskā un muzikālā augstvērtība.
TRIO METAMORFOZE Trio "Metamorfoze" 2015. gadā dibinājušas flautistes Liene Dobičina, Zane Jurēvica un pianiste Zane Rubesa, un kopš tā laika savu augstvērtīgo māksliniecisko sniegumu apliecinājušas koncertos un festivālos Latvijā un citviet Eiropā. Savā radošajā darbībā ansamblis vēlas akcentēt 20. un 21. gadsimta kamermūzikas dažādo skanējumu, veicināt sabiedrības interesi un zināšanas par laikmetīgo kamermūziku, kā arī sadarbībā ar komponistiem veicināt jaundarbu radīšanu un atskaņošanu. Trio guvis vairākas nozīmīgas uzvaras starptautiskos konkursos, toskait "Grand Prix" starptautiskajā mūzikas konkursā "Cap Ferret Music Open" Francijā (2021), 2. vietu starptautiskajā mūzikas konkursā "Rising stars Grand Prix" Berlīnē (Vācija, 2020), 1. vietu pūšaminstrumentu un sitaminstrumentu ansambļu kategorijā starptautiskajā mūzikas konkursā un festivālā "Svirel Nova" Goricā (Slovēnija, 2018), 3. vietu trio kategorijā Starptautiskajā Frīdriha Kūlava flautistu konkursā Ulcenā (Vācija, 2017). SKAŅDARBA ATSKAŅOŠANAS KONTEKSTS "La Côte Flute" flautu mūzikas festivāls Šveicē, kas ir ikgadējs flautu mūzikas festivāls. Tas piedāvā koncertus, meistarklases, konkursus. Saite uz festivāla vietni: https://www.flutefestival.ch/cms/en/intermezzo2023/>
Par mērķauditoriju domāju divos virzienos: Vispirms tie ir izpildītājmākslinieki, kuriem šis darbs tiek radīts un kuri to savukārt var prezentēt tālāk savās koncertu programmās. Tieši ansamblis "Trio Metamorfoze" ir svarīgākais mana skaņdarba interprets. Pirmkārt, tāpēc, ka skaņdarbs ir rakstīts tieši šim ansamblim un man ir svarīgi, ka manu skaņdarbu izpilda mūziķi, kam skaņdarbs veltīts, jo šī interpretācija ir precīzāka, autentiskāka. Otrkārt, domāju arī par klausītājiem un kā vienmēr vēlos, lai skaņdarba saturiskā, mākslinieciskā ideja un arī tehniskais kompozicionālais izpildījums būtu saistošs un interesants, interesi radošs klausītājiem, kas apmeklē akadēmiskās un arī neakadēmiskās mūzikas koncertus. Manus darbus parasti pavada stāsti, kas ļauj vieglāk pietuvoties arī klausīšanās procesam. Mērķauditorija tiek sasniegta koncertos, un, gadījumā, ja darba ieskaņojums vai video tiek publicēts digitālajā vidē, tad ar digitālās pasaules rīkiem tas kļūst pieejams arī auditorijai ārpus koncertiem.