Rīgas A Cappella festivāls ir starptautiska mēroga kultūras notikums, kas 2025. gadā norisināsies no 7. līdz 15. novembrim. Festivala ietvaros uzstāsies pasaulslavenais vokālais ansamblis VOCES8, piedāvājot klausītājiem neaizmirstamu a cappella mūzikas pieredzi. Rīgas A Cappella festivāls 2025. gadā piedāvās jaunus vokālās mūzikas projektus un jaunu repertuāru, parādot a cappella dziedāšanas tradīciju kā modernu un mūsdienīgu mākslas veidu. Jaunas programmas festivālā piedāvās jauniešu koris "Kamēr...", vokālā grupa "Latvian Voices" u.c., kā arī plānotas vairākas ārvalstu viesu programmas. Festivāla ietvaros norisināsies radošās darbnīcas, vokālās mūzikas attīstības konference, diskusijas un nozares tikšanās. VOCES8 koncerts festivālā norisināsies 12. novembrī Mazajā ģildē. Pasākums ietvers arī meistarklases, kuras vadīs VOCES8 dalībnieki, sniedzot iespēju nozares profesionāļiem apgūt jaunas prasmes un iepazīt a cappella mūzikas nianses. Rīgas A Cappella festivāls norisinās kopš 2013. gada un līdz šim tajā izveidotas daudzas unikālas programmas, kā arī uzstājušies pasaulē pazīstami mākslinieki.
Rīgas A Cappella festivāls veido augstvērtīgas programmas, rada iedvesmojošas un progresīvas idejas, dod pozitīvus impulsus vokālās un koru mūzikas attīstībai. Festivālā nozīmīga vieta tiek ierādīta augsta līmeņa mākslinieku programmām, unikāliem a cappella mūzikas projektiem, jauniem skaņdarbiem, aranžējumiem un novatoriskiem mūzikas atskaņojumiem. Rīgas A Cappella festivāls ir nozīmīgu vokālās mūzikas notikumu apvienojums ar rezonansi starptautiskajā arēnā, apliecinot Latvijas īpašo vietu vokālajā a cappella mūzikā pasaulē. A cappella dziedāšana ir Latvijas Dziesmu svētku pamats, kopš neatminamiem laikiem ir viena no latviskās identitātes zīmēm un turpinās jaunrades meklējumos mūsdienu mūzikā. Rīgas A Cappella festivāls popularizē plašā, īpaši jauniešu auditorijā a cappella dziedāšanas tradīciju mūsdienīgā un saistošā veidā.
Projekta darbības programma ietver trīs posmus, kas aptver plānošanu, realizāciju un pēcnorises aktivitātes. Pirmajā posmā, kas norisinās no 2024. gada martam līdz 2025. gada janvārim, tiek precizēta pasākuma koncepcija, noslēgti līgumi ar VOCES8 un citiem partneriem, sagatavots budžets un izstrādāta mārketinga stratēģija, lai efektīvi sasniegtu mērķauditoriju. Tiek veikta tehnisko pakalpojumu rezervēšana un uzsākta informācijas izplatīšana medijos un sociālajos tīklos. Otrā posma ietvaros, kas norisināsies no februāra līdz novembrim, notiek programmu izveidošana un iestudēšana, organizēta pieteikšanās meistarklasēm sadarbībā ar Latvijas Nacionālo kultūras centru un biedrību "Latvijas Vokālo ansambļu asociācija", nodrošināts tehniskais aprīkojums, kā arī koordinēta VOCES8 ierašanās un uzturēšanās Rīgā. Organizēta festivāla norise no no 7. līdz 15. novembrim. Trešajā posmā tiks apkopotas atsauksmes no apmeklētājiem un māksliniekiem, sagatavota projekta atskaite finansētājiem un popularizētas nākamā gada norises, izmantojot pasākuma foto un video materiālus.
Projekta īstenošana sniegs konkrētus un izmērāmus rezultātus, kas veicinās gan kultūras nozares attīstību Latvijā, gan plašākas sabiedrības iesaisti. Paredzamie rezultāti: VOCES8 kā galvenais festivāla koncerts ar augstas klases izpildījumu un tehnisko nodrošinājumu, 470 apmeklētāji VOCES8 koncertā un vairāk kā 2000 apmeklētāju festivāla norisēs kopumā. Plaša auditorijas iesaiste: Piesaistīti dažādu vecuma grupu un interešu apmeklētāji, īpaši jaunieši un mūzikas profesionāļi, starptautisko apmeklētāju klātbūtne, veicinot kultūras tūrisma attīstību. A cappella mūzikas popularizēšana Latvijā: Sabiedrības informētības palielināšana par a cappella mūzikas tradīcijām un tās mākslinieciskajām iespējām, pozitīvas atsauksmes un ieinteresētība nākotnē. Izglītojošie rezultāti: VOCES8 meistarklases Latvijas koru un vokālās nozares profesionāļiem, jaunas prasmes un iedvesma profesionālajam un personiskajam attīstības ceļam. Starptautiskas sadarbības veicināšana: izveidotas sadarbības starp vietējiem un starptautiskiem māksliniekiem, kultūras organizācijām un tehnisko nodrošinājumu pakalpojumu sniedzējiem, projekts kalpos par pamatu turpmākai attīstībai un jaunu māksliniecisku iniciatīvu īstenošanai. Mārketinga un publicitātes rezultāti: aktīva publicitāte medijos, sociālajos tīklos un projekta partneru kanālos, sasniedzot plašu auditoriju Latvijā un ārpus tās.
Projekta īstenošanā iesaistīta profesionāla un pieredzējusi komanda, kas nodrošina projekta veiksmīgu plānošanu un realizāciju. Galvenais projekta īstenotājs ir nodibinājums "Sing Latvia", organizācija ar lielu pieredzi kultūras projektu organizēšanā un a cappella mūzikas popularizēšanā Latvijā. Projekta vadītājs Guntis Cimiņš atbild par kopējo projekta vadību, koordinējot visas iesaistītās puses. Projekta komandā ietilpst arī programmas mākslinieciskais vadītājs Barnabijs Smits, kurš veido VOCES8 koncertprogrammu un izglītības programmu, grupas menedžeris Robins Taisons, kā arī loģistikas speciālists Tomass Vebs-Vilsons, kas nodrošina tehnisko un organizatorisko jautājumu risināšanu.
Projekta realizācijā piedalās VOCES8 kā galvenie mākslinieki, kuri ne tikai uzstājas, bet arī vada meistarklases, daloties pieredzē un iedvesmojot. Sadarbība notiek ar Latvijas Nacionālo kultūras centru un biedrību "Latvijas Vokālo ansambļu asociācija", lai iesaistītu vokalās un koru nozares profesionāļus izglītojošās aktivitātēs. Tehnisko atbalstu nodrošina profesionāli skaņas un gaismas tehnikas pakalpojumu sniedzēji, kas garantē augstākās klases aprīkojumu un servisu. Papildus projektam tiek piesaistīti brīvprātīgie, kas palīdz nodrošināt pasākuma norisi un apmeklētāju koordināciju. Projekta īstenošanu atbalsta arī sadarbības partneri, tostarp vietējās un starptautiskās kultūras un izglītības organizācijas, kas sniedz ieguldījumu gan finanšu, gan satura ziņā, nodrošinot projekta ilgtspēju un augsto kvalitāti.
Projekta “Rīgas A Cappella festivāls” mērķauditorija ir plaša un daudzveidīga, aptverot gan vietējo sabiedrību, gan starptautiskus apmeklētājus, ar īpašu uzsvaru uz kultūras cienītājiem un mūzikas profesionāļiem. Mērķauditorijas grupas: Kultūras un mākslas cienītāji, kuri regulāri apmeklē koncertus un citus kultūras pasākumus. Starptautiskie apmeklētāji: Mūzikas tūristi un VOCES8 cienītāji no ārvalstīm. Mūzikas profesionāļi un pedagogi: diriģenti, vokālie pedagogi un mūzikas ansambļu vadītāji. Plašāka sabiedrība: ikviens interesents, kas vēlas baudīt augstvērtīgu mūziku un pavadīt laiku kultūras pasākumā. Auditorijas sasniegšanas stratēģija. Mārketinga un komunikācijas kanāli: Sociālie tīkli: mērķtiecīgas kampaņas ar reklāmām, videomateriāliem un aicinājumiem piedalīties pasākumā. Mediji: reklāmas un informācija Latvijas un ārvalstu kultūras portālos, radio un drukātajos izdevumos. VOCES8 tīkla izmantošana: Izmantojot mākslinieku starptautisko atpazīstamību, popularizēt koncertu viņu sociālajos tīklos un tīmekļa vietnē. Sadarbība ar Latvijas Nacionālo kultūras centru: informācijas izplatīšana un īpaši piedāvājumi nozares profesionāļiem. Biļešu pārdošanas stratēģija: agrīnās rezervācijas un grupu biļešu atlaides, biļešu tirdzniecības platformas Biļešu Serviss aktivitātes. Sabiedrības iesaiste: aktivitātes sociālajos tīklos. Tūrisma veicināšana: Sadarbība ar tūrisma aģentūrām un viesnīcām, LiveRiga, TravelNews u.c., informācijas izplatīšana ārvalstu kultūras pasākumu platformās.