Skaņdarbs saksofonam un elektronikai "Sutartines Vox Saxophone" paredzēts kā solo skaņdarbs saksofonam un elektronikai, kurā elektronika tiks izmantota lai koncerta izpildījumā veidotu polifonu faktūru specifiskā veidā semplējot ar mokrofona un programmatūras MAX MSP radītu kompozīciju. Autoram ir pieredze darbā gan ar Lietuviešu sutartīnēm gan arī ar šo tehniku, gan skaņdarbos ar elektroniku, gan bez. Ir arī ilgadēja pieredze programmēt tieši šāda veida polifoniskas struktūras, tāpēc piedāvājums veidot skaņdarbu talantīgajam saksofonistam Arvīdam Kazlauskim bija prieks. Skaņdarba radīšanu motivētu arī VKKF atbalsts. radītais skaņdarbs neaprobežotos tikai ar iespēju to spēlēt uz kāda no populārākajiem saksofona veidiem, šo darbu varētu spēlēt arī uz citiem pūšam instrumentiem, tai skaitā autora spēlēto klarneti un basklarneti (šajā gafījumā skaņdarba nosaukums tiku pielāgots attiecīgajam instrumentam). skaņdarba apjoms no 7-10 minūtēm. Kā tematisms tiks lietots gan kāds konkrēts tautisks sutartīņu motīvs, gan arī stilizēti atvasinājumi, variācijas un jauni motīvi, veidojot savdabīgu metaforu par laikmetīgumu un arhaismu mūzikālajā tematismā un dažādās daudzbalsības tehnikās, tās tiks lietotas gan tradicionālā sutartīņu veidā, gan arī jaunās kombinācijās.
skaņdarbs tiks gan komponēts gan arī tiks programmēta īpaša skaņas procesēšanas sekvence, lai izpildītu dažādās variācijas šajā specifiskajā polifonajā tehnikā. tam tiks veltīts laiks gan tiekoties ar izpildītāju, gan programmējot un mēģinot dāzādos veidos arī pašam autoram to spēlēt. uzdevums radīt darbu, kurš būtu oriģināls skanējumā, bet tajā būtu arī saikne ar tradicionālo kultūru. Šī darba formāts paredz arī to, ka balstoties uz instrukcijām to var izpildīt arī cits iziltītājs, tikai iepazīstoties ar aprasktu. Elektronika tiks programmētā tā lai to varētu apgūt un lietot arī bez autroa klātbūtnes. Programma uz kuras tiek atskaņots šis darbs ir bezmaksas versijā pieejama un nepatērē lielus datora skaitļošanas resurus, turklāt, šo polifono elementu vienmēr var atskaņot arī ansamblī, jo elektronika kanoniskā imitāciju tehnikā imitē daudzalsību, kuru pie izvēles un iespējām var atskaņot arī bez elektronikas vienkārši piesaistot vairāk izpildītājus. tādējāt šī kompozīcija noderētu arī kā pedagoģiskais materiāls ansambļu praksē, vai arī koncertpraksē kādam saksofonu vai citu instrumentu profesionālajam ansamblim.
1. apszināties un izpētīt sutartīņu tradicionālo kontrukciju (tam talkā nāks Mārtiņa Boiko apjomīgais pētījums, ar kuru autoram jau bijusi saskare)
2. izvedot darbības sekvenci izvētējot tradicionālā un jaunradītā materiāla mijiedarbi
3. eksperimentāli pārbaudīt programmēto sistēmu
izvedot saikni ne tikai ar tradicionālo kultūru, kurai piemīt unikāla kultūrvēsturiska nozīme, aktulizēt to jaunā, atraktīvā veidā, apliecinot tās vētrbību un potenciālu.
mēŗkauditrija - gan tradicionālās mūzikas cienītāji, izpildītāji, gan akadēmiskās, eksperimentālās, gan arī vienkāršs ieinteresēts klausītājs vecuma grupā, kura spēj klausīties koncertu koncentrējot savu apziņu un uzmanību uz mūziku.