Projekts "Atbalsts mūzikas menedžerim mūzikas konferenču apmeklējumam"
"BALKĀNU ZIEDS" Latvijas un Balkānu reģiona valstu ekonomisko un kultūras attiecību attīstības biedrība
Atbalsts mūzikas menedžerim mūzikas konferenču apmeklējumam
Mērķprogramma "Populārās mūzikas atbalsts"
250.00 EUR
10.09.2025
12.04.2026
Projekta apraksts
Šis projekts paredz manu, mūzikas menedžeres Zandas Prūses, dalību starptautiskās mūzikas konferencēs 2025. un 2026. gadā veicinot Latvijas mūzikas eksportu un personīgu profesionālo izaugsmi.
Dotajā brīdī es pārstāvu šādas latviešu grupas un māksliniekus: "Viral Mind", "Idille", VIŅA un Elizabete Gaile.
Projekta fokuss – grupu "Viral Mind" un "Idille" virzīšana starptautiskajā tirgū, kā arī man, kā mūzikas profesionālim paplašināt savu profesionālo redzesloku, apgūt jaunākās industrijas tendences un iegūt industrijas kontaktus.
"Viral Mind" pēc albuma izdošanas un veiksmīgās Eiropas tūres šajā pavasarī (projekts pieteikts VKKF līdzfinansējumam) vēlas turpināt ceļu Eiropas tirgū. Konferences tika atlasītas atbilstoši grupas stratēģijai (skatīt pielikumā "Viral Mind stratēģija"). Izvēlētās konferences: SHIP (Horvātija), Waves Vienna (Austrija), MENT (Slovēnija) un Tallinas mūzikas nedēļa (Igaunija).
Grupa “Idille” kura sevi mūzikas industrijai šādā sastāvā pieteikusi nesen, bet par savu mērķi arī nostādījuši eksportu tuvāko divu gadu laikā. Kamēr grupa strādā pie albuma angļu valodā, mans uzdevums ir veidot kontaktus, lai varu grupu tiem prezentēt tuvākajā nākotnē.
Dalība konferencēs man nodrošinās profesionālo pilnveidi un tīklošanos aģentiem, festivālu organizatoriem un citiem industrijas profesionāļiem, kas noderēs visu manu klientu attīstībai. Projekts veicinās Latvijas mūzikas eksportu un starptautisko sadarbību.
Īstermiņa mērķi:
- Piedalīties izvēlētajās starptautiskajās mūzikas konferencēs.
- Nodibināt vismaz 15 jaunus, vērtīgus kontaktus ar industrijas profesionāļiem - kontaktus, kurus nākotnē izmantot plānojot grupu koncerttūres vai festivālu apmeklējumus.
- Prezentēt grupas “Viral Mind” un “Idille” mūzikas un video materiālu izveidotajiem kontaktiem.
- Izveidot grupas "Idille" stratēģiju ienākšanai Eiropas tirgū tuvāko divu gadu laikā.
- Pilnveidot personīgās zināšanas par mūzikas industriju, iegūt informāciju par aktuālajām tendencēm un izpētīt potenciālas sadarbības iespējas.
Ilgtermiņa mērķi:
- Veicināt grupas “Viral Mind” koncertdarbību ārpus Latvijas, nodrošinot uzaicinājumus uz festivāliem un koncertiem citās valstīs caur jauniegūtajiem kontaktiem.
- Dot iespēju grupai “Idille” ienākt Eiropas tirgū un sevi pierādīt.
- Izveidot sadarbību ar grupām no citām Eiropas pilsētām, lai potenciāli dotos tūrē kā to iesildītāji, šādi iegūstot pieeju pie citu grupu auditorijas.
- Palielināt grupu atpazīstamību un klausītāju skaitu ārpus Latvijas.
- Veicināt Latvijas mūzikas eksportu un kultūras apmaiņu.
Laika grafiks:
SHIP konference, Horvātija: 11. - 14. septembris, 2025
Waves Vienna konference, Austrija: 2-4 oktobris, 2025
MENT konference, Slovēnija: datumi vēl nav izziņoti, bet parasti norisinās 2. februāra nedēļā, 2026
Tallinas mūzikas nedēļa, Igaunija: datumi vēl nav izziņoti, bet parasti norisinās 1. aprīļa nedēļā, 2026
Sākotnējais uzdevums ir pietiekties un iegādāties biļetes uz atlasītajām konferencēm, izplānot transportu un naktsmājas. Šo vēlams darīt pēc iespējas laicīgāk, jo konferenču laikā cenas vienmēr ļoti pieaug.
Līdz konferences sākumam, rūpīgi strādāt kopā ar grupām, lai definētu visus mērķus . Pilveidot savu prezentāciju par grupām, ko sniegšu industrijas profesionāļiem. Kopā izveidot profesionālas elektroniskās preses mapes (EPK) ar kvalitatīviem fotoattēliem, biogrāfiju, diskogrāfiju, kontaktiem un citu svarīgu informāciju. Izveidot QR kodu, ko cilvēkiem noskenēt, lai pie tās piekļūtu vieglākai komunikācijai.
Kad pieejami delegātu saraksti - iepazīties ar konferences apmeklētājiem un jau pirms došanās uzrunāt potenciālos sadarbības partnerus epastā, sarunāt tikšanos konferences laikā lai iepazītos un izrunātu iespējas. Izplānot grafiku pēc iespējas produktīvāk.
Konferences laikā aktīvi tīkloties ar stratēģiski izvēlētajiem industrijas profesionāļiem, kā arī apmeklēt koncertus, lai iespējams ievērotu potenciālu grupu ar kuru varētu sadarboties tūrē. Prezentēt grupas ar kurām strādāju un meklēt potenciālas sadarbības iespējas.
Apmeklēt visas lekcijas, lai iegūtu jaunas zināšanas un sekotu aktualitātēm industrijā.
Pēc konferences svarīgi uzturēt kontaktus ar iepazītajiem kolēģiem un sūtīt tiem jaunumus grupas daiļradē. Balstoties uz jauniegūtajiem kontaktiem un piedāvājumiem, pilnveidot grupu stratēģijas.
Veicināta grupu “Viral Mind” un “Idille” atpazīstamība industrijas profesionāļu vidū un radīta interese par to uzstāšanos Eiropā, tas panākts konferenču laikā prezentējot grupas industrijas profesionāļiem.
Izveidoti vismaz 15 jauni, vērtīgi un kvalitatīvi kontakti ar industrijas profesionāļiem ar kuriem uzturēta komunikācija arī pēc konferences apmeklējuma. Kā kvalitatīvs tiek definēts kontakts ar personu, kas ir atbilstoša grupu žanram un mērķiem, un ar kuru ir notikusi produktīva saruna par potenciālu sadarbību.
Kā svarīgs rezultāts būtu vēlams potenciāli 2-3 uzaicinājumi uzstāties festivālos vai koncertos ārpus Latvijas.
Personīga izaugsme kā mūzikas profesionālim, iegūtas jaunas zināšanas par eksporta stratēģijām, tendencēm un aktualitātēm mūzikā. Iegūtās zināšanas palīdzēs man personīgi profesionālajos ceļos, kā arī grupām ar kurām es strādāju.
Projektā galvenā iesaistītā persona ir mūzikas menedžere Zanda Prūse kā mūzikas konferenču apmeklētājs/delegāts.
Balstoties uz projekta mērķiem, tajā iesaisītas arī grupas "Viral Mind" un "Idille".
Iesaisītās organizācijas ir apmeklētās konferences: SHIP (Horvātija), Waves Vienna (Austrija), MENT (Slovēnija) un Tallinas mūzikas nedēļa (Igaunija).
Kā arī VKKF kā projekta līdzfinansētājs.
Šī projekta ietvaros mērķauditorija ir mūzikas industrijas profesionāļi:
Festivālu un koncertu organizatori, kas var nodrošināt grupām uzstāšanās iespējas ārpus Latvijas. Mūzikas aģenti, menedžeri, kas var palīdzēt ar grupu mūzikas izplatīšanu un uzstāšanās iespējām. Kā arī citi industrijas profesionāļi, kā blogeri, žurnālisti, radio personības, kuri ar savu mediju iesaisti var veicināt grupas atpazīstamību.
Šo mērķauditoriju plānots sasniegt veicot rūpīgu delegātu izpēti pirms došanās uz konferenci un sapulču ieplānošanu laicīgi ar potenciāliem sadarbības partneriem. Konferences laikā, aktīva tīklošanās ar jau iepriekš izvēlētajiem, kā arī citiem industrijas profesionāļiem iepazīstinot sevi un grupas, ar kurām strādāju. Pēc konferences - kontaktu uzturēšana un dalīšanās ar grupas aktualitātēm.